Küresel iklim değişikliğine bir yanıt olarak, AB'de 2012 yılından itibaren yeni araçlar için tanımlanmış CO2 emisyon sınırları geçerli hale gelmiştir. Bu tarihten itibaren otomobil üreticileri, araç filolarının CO2 emisyonlarını ve dolayısıyla yakıt tüketimlerini aşamalı olarak azaltmakla yasal olarak yükümlü kılınmıştır. Bu yeni teknolojilerin başlangıcını ise start-stop (başlat-durdur) fonksiyonunun devreye girmesi oluşturmuştur.
Start-stop aküleri farklı teknolojilerle sunulmaktadır; bunlardan biri AGM teknolojisidir. AGM teknolojisinin bazı avantajlarının yanı sıra, klasik sulu akülere kıyasla daha pahalı olması ve ısıya karşı duyarlılığı gibi bazı dezavantajları da bulunmaktadır. Bu nedenle akü endüstrisi hâlâ yeni çözümler arama sürecindedir. İşte tam da bu noktada MOLL, batarya sektöründe yenilikçi lider konumunu bir kez daha kanıtlayabilir ve “Advanced Flooded Battery”nin (Gelişmiş Sulu Akü) kısaltması olan AFB teknolojisini piyasaya sürecektir. MOLL AFB, AGM akülerin doğrudan yerine kullanılabilecek gerçek bir ürün yeniliğidir.
Klasik bir sulu akünün sağlam yapısını temel alarak ve EFB (Enhanced Flooded Battery – Geliştirilmiş Sulu Akü) geliştirme deneyimlerinden faydalanarak, MOLL AFB; akım alımı, rekuperasyon kabiliyeti (yani fren enerjisinin geri kazanımı) ve özellikle mikro-hibrit uyumluluğu gibi pratikte önemli alanlarda AGM teknolojisinden üstündür.
Bir diğer önemli unsur ise MOLL AFB’nin sözde “AGM araç elektrik sistemi davranışına” uyarlanmış olmasıdır. Bu, pratikte MOLL AFB’nin, araç sisteminde AGM akü olarak tanıtılmış olsa bile optimum şekilde şarj edilebildiği anlamına gelir. Böylece MOLL AFB ile akü pazarı artık AGM akülere doğrudan bir alternatif sunmaktadır: MOLL AFB – “Daha İyi AGM”.